Laat klanten betalen met iDeal!
Syntec heeft een nieuwe functionaliteit ontwikkeld: Klanten kunnen onder andere onderdelen voortaan met iDeal gaan betalen. Om dit te kunnen faciliteren is er een koppeling ontwikkeld met Mollie.
Hoe werkt het?
Onder Aftersales, Magazijn of Financiele administratie is het overzicht iDeal betalingen te vinden. In dit overzicht ziet u al uw betaalverzoeken, zowel degene die al betaald zijn als degene die nog open staan. U kunt hier simpel een nieuwe betaling aanmaken en versturen naar de klant. Wanneer de klant deze betaling voldaan heeft ziet u dit doordat de status van de betaling veranderd naar 'paid'. Zo kan een klant van tevoren en volledig contactloos afrekenen.
Hoe activeer ik deze koppeling?
Er moeten een aantal stappen doorlopen worden voordat de koppeling werkt. Volg onderstaande stappen om de koppeling met Mollie te activeren:
- Maak een Mollie account aan (voor meer informatie over het aanmaken van een Mollie account kunt u deze link gebruiken: https://help.mollie.com/hc/nl/articles/210709969-Hoe-maak-ik-een-account-aan)
- Na het aanmaken van het account krijgt u API gegevens te zien in uw dashboard (zowel voor de live omgeving als voor een testomgeving), geef deze gegevens in de volgende stap door aan Syntec.
- Stuur een bericht naar support@syntec-it.nl met daarin de API gegevens, met het sturen van deze mail geeft u akkoord op de +- 8 uur inrichtingstijd die Syntec vervolgens nodig heeft voor de verdere inrichting.
- Syntec zal nu de API gegevens implementeren, nadat dit gebeurt is krijgt u bericht dat u de koppeling kunt gaan testen!
- We zullen altijd beginnen met testen met de testsleutel, nadat de tests zijn gelukt kan er overgestapt worden naar de live-sleutel.
Waar kan ik meer informatie vinden?
- Wat is het doel en het proces? Lees het hier
(kennisbank > algemeen > Koppeling met Mollie > Doel van de module) - Hoe voeg ik een betaling toe? Lees het hier
(kennisbank > algemeen > Koppeling met Mollie > instructies > betaling aanmaken) - Hoe verstuur ik de betaling naar de klant? Lees het hier
(kennisbank > algemeen > Koppeling met Mollie > instructies > betaalverzoek versturen) - Hoe pas ik het standaard template aan? Lees het hier
(kennisbank > algemeen > Koppeling met Mollie > instellen > template aanpassen)