Terug
17 mei 2024

News Flash week 20

Goed om te weten:

  • Deze week zijn Pon Center en Ames succesvol geüpdatet met de nieuwe performance verbeteringen. De updates zijn soepel verlopen en we hebben groen licht om verder uit te rollen.

  • We hebben de reguliere planning weer opgepakt, waarbij de focus lag op het aanpassen van de debiteur in de afspraak maken pagina en de Klok API.

    Hieronder krijgt u alvast een voorproefje van hoe deze functies eruit gaan zien!

  • Volgende week ligt de focus op het afronden van de ontwikkelingen die deze week gestart zijn (debiteuren en Klok API).

Sneak peak:

Klok API

In onderstaande video kunt u zien: >

  • Dat de bovenste balk altijd de huidige status van de klok laat zien

    • Groen = geklokt op een werkorder

    • Oranje = improductief geklokt

    • Rood = Niet geklokt

 
  • Vanuit de balk kan het klokscherm geopend worden, waar u de werkorders kunt zien die aan de monteur toegewezen zijn of zelf een werkorder kunt opzoeken.


Let op! Deze video is om een eerste indruk te geven, het kan zijn dat er in het design nog wijzigingen plaats gaan vinden. 

 

Volgende week werken we verder aan:
 

  • Klokstatus tonen in het planbord

  • Klokregels zichtbaar maken in de PDF, overeenkomstig met het overzicht ‘Geklokte tijd per medewerker’ zoals deze in Autoline te vinden is. 

  • Grondig testen van de Klok API

Debiteuren aanpassen

Hierbij ook een kleine opzet van het kunnen wijzigen van debiteuren in de afspraak maken pagina:
 

Het wordt mogelijk om zowel bij de berijder als bij de debiteur aan te geven of deze persoon/debiteur alleen voor deze werkorder gebruikt moet worden of dat de koppeling ‘definitief’ aangepast moet worden. Standaard wordt de connectie aangepast.

Event API

Zoals velen wellicht weten, wordt er elke paar minuten een synchronisatie uitgevoerd voor alle werkorders die die dag relevant zijn. Voor elke werkorder wordt gekeken of er wijzigingen zijn. Dit proces vraagt veel van de server.

Onlangs is er een mogelijkheid gekomen om ‘events’ te ontvangen. Dit betekent dat wanneer er een wijziging is in een werkorder, Syntec hiervan een seintje krijgt en de werkorder kan bijwerken. Dit kan veel serverbelasting verminderen, omdat werkorders zonder wijzigingen niet opnieuw opgehaald hoeven te worden.

We doorlopen momenteel alle scenario’s om te zien of deze event-based werkwijze een geschikte oplossing zou kunnen zijn.

Lopende bugs: 

 

Planning week 21: 

De sprint duurt 2 weken, volgende week wordt er hard doorgewerkt aan de nieuwe functionaliteiten en zal het nieuwe pakket verder uitgerold worden.

Wist u dat: 

Er een instelling is waarmee bepaald kan worden of wijzigingen die de klant maakt op de klantpagina direct in Autoline worden verwerkt, of dat u dit zelf in de hand houdt? Stuur een bericht naar support@syntec-it.nl als u deze instelling wilt wijzigen.