News Flash week 19
Goed om te weten:
Ook deze (korte) week lag de focus op het verbeteren van onze prestaties. In deze wekelijkse update delen we graag onze vooruitgang met u.
Komende week zal er een update plaats vinden bij Pon Center en Ames, de week erna staat de landelijke update gepland. Deze update is gericht op het stabiel en sneller maken van de digitale werkorder. Nieuwe functionaliteiten nemen we niet mee, wel wat bugfixes.
Wat is er o.a. aangepast?
Momenteel is het nog zo dat we veel data ophalen die we in alle overzichten kunnen gebruiken, maar pas daarna maken we de selectie op wat we nodig hebben voor een bepaald overzicht. Voor de belangrijke overzichten in de verschillende blokjes op de SA startpagina, maar ook de monteurs app, planboard etc. halen we voortaan alleen de data op die specifiek nodig zijn voor deze overzichten.
Daarnaast hebben we optimalisatie aangebracht in de manier van data verwerking. Bijvoorbeeld: de auto tabel heeft koppelingen met vele tabellen, zoals merk, model, carrosserie, brandstof, etc. Dit zijn zaken die niet zo snel zullen wijzigen. We hebben hiervoor extra tabellen aangemaakt waarin dit soort zaken 1 op 1 worden opgeslagen. Hetzelfde voor de klant en werkorder tabel. Er hoeft dan in veel minder tabellen gezocht te worden naar informatie, wat de snelheid aanzienlijk ten goede komt.
Dit zijn enkele belangrijke aanpassingen die de snelheid en stabiliteit van het pakket aanzienlijk moet verbeteren, met name wanneer je met veel gebruikers in het systeem gaat werken.
Opgeloste bugs:
Deze problemen zijn afgelopen week opgelost en zullen meekomen in een volgende update:
- Agenda soms niet zichtbaar bij maken afspraak
- Melding tonen op de werkorder dat een betaalverzoek voldaan is
- Foutmelding bij verwijderen band in de bandenmodule
- Voortgangsbalk altijd zichtbaar in monteurs app
- Opslaan knop valt weg bij diagnose goedkeuren en eindcontrole op de bandentabblad in de monteurs app
- Werkzaamheid voor wachter wordt niet gezet wanneer er gekozen wordt dat de klant wacht in de afspraak maken pagina
- rechten bij openen RTS taak
Update avonden:
Na een update controleren wij of de update geslaagd is, of we kunnen inloggen en doen bepaalde test in de digitale werkorder. Iedere dealer heeft echter zijn eigen werkwijze, we willen vragen/aanbevelen of er iemand bij de dealer beschikbaar is om na de update te controleren of alles naar behoren werkt. Wij zorgen dan dat er iemand beschikbaar is die gelijk mee kan kijken en eventuele problemen direct op kan pakken om zo verrassingen in de ochtend te kunnen voorkomen. We zullen dit op korte termijn bij de dealers inventariseren.
Lopende bugs:
Zie voor de lopende bugs onze bugtracker.
Planning week 20:
Hervatting debiteuren kunnen wijzigen en nieuwe opzet klok Api.