Terug
04 januari 2024

Inloggen via OKTA in de digitale werkorder

Het is mogelijk om via OKTA in te loggen in de digitale werkorder omgeving. In dit artikel leest u hoe dit precies werkt en hoe u de aanvraag voor deze koppeling kunt doen. 

Hoe werkt het?

U kunt per gebruiker aangeven of deze in mag loggen middels een gebruikersnaam/wachtwoord of alleen via okta. Dit kunt u doen door in het gebruikersaccount van de medewerker onderstaand vinkje aan te zetten: 

De medewerker logt vervolgens in door op deze knop te drukken op het inlogscherm: 

Let op! Inloggen via OKTA is niet mogelijk via de monteurs app. 

Koppeling aanvragen

U kunt de koppeling aanvragen door onderstaand bericht te sturen naar ponit.iam.support@pon.com:

Via deze weg zou ik graag OKTA gegevens aanvragen:

Dealer: {dealernaam}
Technische contactpersoon: {bijvoorbeeld ICT contactpersoon van dealer}

App integration name: Syntec
Sign-in redirect: https://{dealernaam}.syntec-automotive.nl/api/oauth/okta/connect/check
Sign-out redirect: https://{dealernaam}.syntec-automotive.nl
Initiate login Uri: https://{dealernaam}.syntec-automotive.nl/api/oauth/okta/connect

U ontvangt van PON een voorstel, nadat u hiermee akkoord gaat ontvangt u een Client ID en Client Secret. We willen u vragen beiden los van elkaar naar ons te versturen.

Syntec zal Okta nu ook voor u inrichten, met het doorsturen van de client ID en Client Secret gaat u akkoord met 1-2 uur meerwerk voor het inregelen van deze koppeling. 

Belangrijke informatie

- Om in te kunnen loggen via OKTA moet u de medewerkers doorgeven aan OKTA, zodat zij de juiste medewerkers voor de digitale werkorders kunnen autoriseren.

- Om in te kunnen loggen via OKTA moet het mailadres dat gebruikt wordt door OKTA bekend zijn bij Syntec, aan te raden is om de gebruikersnaam aan te passen naar het @pon.com mailadres. Meestal wordt voor dit mailadres het volgende format aangehouden: voornaam.achternaam@pon.com.