BELANGRIJK: Wijzigingen in sluitredenen aftersales leads
Met automotive versie 1012.59 zijn er een aantal wijzigingen doorgevoerd wat betreft de sluitredenen van aftersales leads. Neem onderstaande instructies goed door om weer helemaal op de hoogte te zijn van de huidige stand van zaken!
In dit artikel kunt u lezen:
-
Sluitredenen in het kort
-
Belangrijke nieuwe wijzigingen
-
Sluitredenen controleren/instellen
-
Sluitredenen beheren
-
Relatie tussen sluitredenen en zichtbaarheid in een lead
-
Salesforce CID koppelen aan sluitreden
Aftersales sluitredenen in het kort
Sluitredenen worden gebruikt om een lead af te kunnen sluiten. Veel leads in de aftersalesfunnel zijn afkomstig vanuit PON. Bij het afsluiten van deze leads zijn alleen sluitredenen zichtbaar waaraan een zogenoemde ‘Salesforce CID’ aangekoppeld is.
Het koppelen van Salesforce CID aan een sluitreden is nodig om op de juiste manier terugkoppeling te geven aan PON over het behaalde resultaat van deze lead.
Dit zijn de beschikbare CID's:
- Customer does not need an appointment
- Customer does not want an appointment
- Customer no longer in possession of the vehicle
- Customer not reachable after required contact attempts
- Duplicate
- Lead rejected by dealer
- Maintenance planned
- Provided contact channels no longer valid
Belangrijke nieuwe wijzigingen
-
Sluitredenen met de Salesforce CID 'Others' komen te vervallen. Daarnaast zal deze CID niet meer te koppelen zijn aan een Syntec sluitreden. De overige opties zouden afdoende moeten zijn om alle scenario’s te kunnen dekken.
-
Bij het gebruik van een sluitreden die is gekoppeld aan CID ‘Customer does not want an appointment’ krijgt u nu onderstaande pop-up:
U dient hier het kanaal aan te geven via waar u het laatste contact gehad heeft met de klant. -
De sluitreden "Afspraak gemaakt" (welke extern wordt terugkoppeld als "Maintenance planned") mag weer worden gekozen, maar Syntec zal bij het kiezen van deze sluitreden direct vragen om de afspraakdatum in te geven. Dit is een vereiste vanuit PON/Salesforce omdat met het kiezen van deze sluitreden altijd een afspraakdatum gepaard moet gaan.
Sluitredenen controleren/instellen
We willen u graag verzoeken om binnen uw eigen dealerorganisatie de sluitredenen door te lopen en te controleren:
-
Of er dubbele sluitredenen zijn (u kunt dan zonder problemen één van de twee de status ‘inactief’ geven, dit heeft geen gevolgen voor de aftersalesfunnel)
-
Of er sluitredenen missen
-
Of er sluitredenen zijn die nog niet (correct) gekoppeld zijn aan een Salesforce CID waar dit wel gewenst is
-
Of alle Salesforce CID’s in gebruik zijn
Hoe u dit allemaal precies kunt doen, leest u in onderstaande uitleg.
Waar kan ik sluitredenen beheren?
U kunt de aftersales sluitredenen vinden door te gaan naar:
Systeem > Customizing > Automotive > Salesfunnel > Sluitredenen (Aftersales)
Relatie tussen sluitredenen met salesforce CID en zichtbaarheid in aftersaleslead
Of een Salesforce CID gekoppeld is aan sluitreden (of niet) heeft invloed op de zichtbaarheid van de sluitreden in de aftersaleslead. Hieronder kunt u zien wanneer een sluitreden wel of niet zichtbaar is:
Sluitreden is WEL gekoppeld aan een Salesforce CID
|
Sluitreden is zichtbaar bij:
|
Sluitreden is NIET gekoppeld aan een Salesforce CID
|
Sluitreden is zichtbaar bij:
Sluitreden is niet zichtbaar bij:
|
Salesforce CID koppelen aan sluitreden
Ga naar: |
|
Open een al bestaande sluitreden |
|
Klik onder het kopje ‘Sluitreden per externe bron’ op ‘Nieuw’ |
|
Vul het veld ‘Externe bron’ met de waarde ‘Lead inbox OEM’ |
|
Kies bij ‘Sleutel’ een waarde uit het lijstje. |
|
Klik vervolgens op ‘Opslaan & sluiten’ |
|
De sluitreden is nu gekoppeld aan een Salesforce CID. Zie afbeelding hiernaast voor een voorbeeld van een correct ingestelde sluitreden met Salesforce CID. |
|