Terug
23 mei 2022

OEM Service leads SEAT in de aftersalesfunnel

Vanaf komende woensdag 25 mei zullen de service leads van SEAT uit de auto’s met een Connected Car oplossing binnenkomen in de aftersalesfunnel in plaats van de service leadinbox van de fabriek .. De overige merken staan gepland  voor medio juli. Hierdoor kunnen de leads centraal in de aftersalesfunnel van  Syntec opgevolgd worden, dat is wel zo efficiënt! In dit nieuws artikel leggen we u uit hoe dit werkt.


Voorkeursdealer
Alleen de leads waarbij de klant een voorkeursdealer heeft geselecteerd in de Connected app zullen worden doorgestuurd naar de desbetreffende servicepartner.

Meldcodes
Elke service lead komt voort uit een Connected Car melding. Verschillende meldingen vereisen een andere benadering. Om inzicht te geven in het type melding zal in het opmerkingenveld van de lead een code gecommuniceerd worden. Hieronder ziet u de codes en bij welke melding deze horen: 

  1. OTV.SVC = Service
  2. OTV.WRN = Waarschuwingslampje
  3. SCO.CSR = Verzoek van de klant
  4. SCO.WLY = Automatische storingsmelding
  5. CCO.MNT = De klant wil een afspraak plannen voor een 'inspectieservice'

Hoe werkt het precies?


- Deze leads komen net zoals andere aftersales leads binnen in de inbox van de aftersalesfunnel.
- De service leads zijn te herkennen aan het kanaal 'Lead inbox OEM'
- In het veld 'type' kunt u zien wat voor soort melding het betreft, we vertalen de bovenstaande meldcodes al in een omschrijving, zodat direct duidelijk is wat voor lead het betreft. 

Hieronder ziet u het aftersalesfunnel formulier, u kunt service leads afhandelen zoals u gewend bent: 

  1. U kunt de lead bekijken door het bericht te openen, in dit bericht ziet u alle informatie over de lead.
  2. Syntec haalt zoveel mogelijk gegevens al uit het bericht en vult deze in in de juiste velden. Met deze velden wordt gekeken of er al een klant koppeling gemaakt kan worden. 
  3. Is er een klant koppeling gemaakt ziet u hier een naam staan en krijgt u een extra tabblad met 'klantgegevens uit CRM'. Is het nog niet gelukt om een klant te vinden obv de gegevens uit de lead, dan is het zaak om zelf nog een klant te koppelen aan de lead.
  4. Er zijn een aantal handelingen die geregistreerd worden en weggeschreven worden naar salesforce. Denk hierbij aan het openen van de lead, toewijzen van een lead en afsluiten van een lead. Het toewijzen van een lead doet u middels een naam in te vullen bij 'toegewezen aan'.
  5. Een lead afsluiten doet u door een sluitreden in te vullen en de lead op te slaan. Het is hierbij belangrijk dat u hier de juiste sluitreden opgeeft, zodat de juiste data teruggestuurd wordt naar de importeur. 

Tot slot kunt u in de opmerkingen de vervaldatum van de lead zien:
 

De maximale opvolgdatum van deze leads staat, net als de andere leads vanuit bijvoorbeeld de merkensites op 48 uur.