Terug
16 maart 2022

Nieuw: Checklist in de digitale werkorder

In de digitale werkorder kunt u nu checklistvragen toevoegen. Deze zijn vergelijkbaar met de vragen die op de papieren werkorder te vinden zijn. 

U kunt deze checklistvragen zelf definiëren per vestiging. Wanneer u deze heeft ingesteld zijn deze vragen zichtbaar voor de monteur op deze manier: 

Het doel van deze checklist is om meer nadruk op bepaalde punten in het aftersales proces te kunnen leggen. 

Zijn de voetmatten versleten? Wellicht wil de klant wel nieuwe!

Hoe maak je de checklistvragen aan?

  1. Ga naar systeem > Aftersales > Werkorder checklist vragen
  2. Klik op 'nieuw'
  3. Vul de vestiging, sleutel en naam in
  4. Klik op 'opslaan (en sluiten)'

Hoe ziet de SA de checklistvagen?

Wanneer de monteur een vraag beantwoordt ziet de service adviseur dit op het tabblad 'werkzaamheden' als volgt: 

In dit vak komt pas een regel te staan wanneer de vraag door de monteur is afgevinkt. 

Let op. Het is aan te raden om voor een aangevinkte checklistvraag alsnog een diagnose aan te maken (bijvoorbeeld voor het vervangen van wisserbladen of vergelijkbaar). Zo kan op basis van die diagnose de werkorder verrijkt worden.