Terug
21 februari 2022

E-mails instellen voor backorders

Vanuit de backorderlijst kunt u e-mails instellen waarmee u en de NORA klanten op de hoogte gehouden kunnen worden van de status van een onderdeel in backorder. De notificatie e-mail wordt verstuurd wanneer: 

  1. De leverdatum is bijgewerkt > naar NORA klanten en de verkoper
  2. Een onderdeel ontvangen is > naar eigen werkplaats

De e-mail notificatie staat standaard uit, maar deze kan aangevraagd worden bij de support desk (support@syntec-it.nl). 

LET OP! U moet zelf nog de mailtemplates configureren, zie het kopje 'E-mail templates instellen' voor verdere instructies. 

Bijgewerkte verwachte leverdatum

U kunt instellen dat deze klant altijd een mail krijgt voor backorders die bij deze klant in bestelling staan. Hiervoor doet u het volgende: 

  1. Ga naar Magazijn > NORA > NORA klanten
  2. Klik op het debiteurnummer
  3. Ga naar het tabblad 'onderdelendienst'
  4. Zet een vinkje bij 'backorder not.' (backorder notificaties)

    Let er wel op dat er een e-mailadres beschikbaar is voor deze klant

U kunt ook instellen dat de klant alleen van een specifiek onderdeel op de hoogte gehouden wordt. Hiervoor doet u het volgende: 

  1. Ga naar magazijn > Backorders
  2. Zoek het onderdeel op 
  3. Zet een vinkje bij 'Klant. not. verst' (klant notificatie versturen)
  4. Vul het e-mailadres in waar u de notificatie naartoe wilt sturen.

Onderdeel ontvangen

Naast het ingevulde e-mailadres per backorder, worden er ook automatisch mails gestuurd naar het e-mailadres van de werkplaats.

U kunt dit e-mailadres hier aanpassen: Aftersales > configuratie > werkplaatsen.

Per backorder wordt naar de werkorder gekeken en vervolgens de werkplaats bepaald. Indien het e-mailadres van de service managers en/of van het magazijn zijn ingesteld op deze werkplaats, ontvangen deze ook de mail. 

E-mail templates instellen

Onder CRM > mailingen moeten twee mailtemplates worden ingesteld: 

  1. Mail betreft gewijzigde verwachte leverdatum
    Sleutel: BACKORDER-NOTIFICATION
    Onderwerp: De verwachte leverdatum van uw bestelling is gewijzigd
    Voorstel voor inhoud mail: 

    Beste klant,

    De verwachte leverdatum van uw bestelling is gewijzigd.

    Omschrijving: {description}

    Onderdeel: {part_no}

    Order-nr: {custord}

    Verwachte leverdatum: {eta_date}  (jaartal-maand-dag)

    Werkordernummer dealer: {wip_no_source}

    Met vriendelijke groet,

    Team De Onderdelendienst

    Let op: dit is een automatisch gegenereerd bericht

     

  2. Mail betreft ontvangen backorder onderdeel
    Sleutel: BACKORDER-IN-NOTIFICATION
    Onderwerp: Uw onderdeel is binnengekomen bij <vul naam eigen dealerorganisatie in>
    Voorstel voor inhoud mail: 

    Beste,

    Het onderdeel {description} met artikelnummer {part_no} wat voor u in nalevering (backorder) heeft gestaan is binnengekomen. 

    Het ordernummer wat bij ons bekend is voor deze bestelling is: {custord}

    En is bij ons besteld via werkorder {wip_no_source}

    Met vriendelijke groet,

    <Vul standaard afzender in>

    ..............................................................................................................

    De informatie verzonden met deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). 

    Gebruik van deze informatie door anderen, alsmede openbaarmaking, vermenigvuldigen, 
    verspreiding en verstrekking ervan aan derden, is, zonder onze toestemming, niet toegestaan.

    Let op: dit is een automatisch gegenereerd bericht en betreft uitsluitend melding over het hierboven genoemde artikel. Het kan zijn dat er nog andere artikelen in nalevering staan voor deze werkorder/auto