E-mails instellen voor backorders
Vanuit de backorderlijst kunt u e-mails instellen waarmee u en de NORA klanten op de hoogte gehouden kunnen worden van de status van een onderdeel in backorder. De notificatie e-mail wordt verstuurd wanneer:
- De leverdatum is bijgewerkt > naar NORA klanten en de verkoper
- Een onderdeel ontvangen is > naar eigen werkplaats
De e-mail notificatie staat standaard uit, maar deze kan aangevraagd worden bij de support desk (support@syntec-it.nl).
LET OP! U moet zelf nog de mailtemplates configureren, zie het kopje 'E-mail templates instellen' voor verdere instructies.
Bijgewerkte verwachte leverdatum
U kunt instellen dat deze klant altijd een mail krijgt voor backorders die bij deze klant in bestelling staan. Hiervoor doet u het volgende:
- Ga naar Magazijn > NORA > NORA klanten
- Klik op het debiteurnummer
- Ga naar het tabblad 'onderdelendienst'
- Zet een vinkje bij 'backorder not.' (backorder notificaties)
Let er wel op dat er een e-mailadres beschikbaar is voor deze klant
U kunt ook instellen dat de klant alleen van een specifiek onderdeel op de hoogte gehouden wordt. Hiervoor doet u het volgende:
- Ga naar magazijn > Backorders
- Zoek het onderdeel op
- Zet een vinkje bij 'Klant. not. verst' (klant notificatie versturen)
- Vul het e-mailadres in waar u de notificatie naartoe wilt sturen.
Onderdeel ontvangen
Naast het ingevulde e-mailadres per backorder, worden er ook automatisch mails gestuurd naar het e-mailadres van de werkplaats.
U kunt dit e-mailadres hier aanpassen: Aftersales > configuratie > werkplaatsen.
Per backorder wordt naar de werkorder gekeken en vervolgens de werkplaats bepaald. Indien het e-mailadres van de service managers en/of van het magazijn zijn ingesteld op deze werkplaats, ontvangen deze ook de mail.
E-mail templates instellen
Onder CRM > mailingen moeten twee mailtemplates worden ingesteld:
- Mail betreft gewijzigde verwachte leverdatum
Sleutel: BACKORDER-NOTIFICATION
Onderwerp: De verwachte leverdatum van uw bestelling is gewijzigd
Voorstel voor inhoud mail:Beste klant,
De verwachte leverdatum van uw bestelling is gewijzigd.
Omschrijving: {description}
Onderdeel: {part_no}
Order-nr: {custord}
Verwachte leverdatum: {eta_date} (jaartal-maand-dag)
Werkordernummer dealer: {wip_no_source}
Met vriendelijke groet,
Team De Onderdelendienst
Let op: dit is een automatisch gegenereerd bericht
-
Mail betreft ontvangen backorder onderdeel
Sleutel: BACKORDER-IN-NOTIFICATION
Onderwerp: Uw onderdeel is binnengekomen bij <vul naam eigen dealerorganisatie in>
Voorstel voor inhoud mail:Beste,
Het onderdeel {description} met artikelnummer {part_no} wat voor u in nalevering (backorder) heeft gestaan is binnengekomen.
Het ordernummer wat bij ons bekend is voor deze bestelling is: {custord}
En is bij ons besteld via werkorder {wip_no_source}
Met vriendelijke groet,
<Vul standaard afzender in>
..............................................................................................................
De informatie verzonden met deze e-mail is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n).
Gebruik van deze informatie door anderen, alsmede openbaarmaking, vermenigvuldigen,
verspreiding en verstrekking ervan aan derden, is, zonder onze toestemming, niet toegestaan.Let op: dit is een automatisch gegenereerd bericht en betreft uitsluitend melding over het hierboven genoemde artikel. Het kan zijn dat er nog andere artikelen in nalevering staan voor deze werkorder/auto